Elhuyar zientziaren komunikazioa

Bioteknologia artikuluak

CRISPR metodoaren beste aldaera bat garatu dute

2019/01/22

Genoma editatzeko CRISPR metodo ezagun eta erabilienak Cas9 nukleasa darabil DNA mozteko. Horrez gain, baina, badira beste bi: Cas12a eta Cas12b. Lehena genoma editatzeko erabilgarria bada ere, bigarrena ez, tenperatura handiegiak behar baititu eraginkorra izateko. Hala ere, ikertzaileek bazuten interesa, besteak baino txikiagoa baita. Orain, aldae

2018ko zientzia-albiste aipagarrienak

2018/12/21

Zientzia eta teknologia arloak albiste ugari eman ditu aurten ere. Hona hemen Elhuyar  aldizkarian, Norteko Ferrokarrilla irratsaioan eta Teknopolisen emandakoen artean nabarmendutakoak:
Etikoki onartezintzat jo dute genetikoki eraldatutako haurren kasua

2018/11/27

Jiankui He zientzialari txinatarrak genetikoki editatutako bi haur aurkeztu ditu komunikabideetan. Youtubeko bideoetan eta prentsan azaldu duenez, zazpi bikoteren enbrioiak eraldatu zituen, CRISPR teknikaren bidez, hiesarekiko erresistente egiteko. Eta, enbrioi haietatik, bikoteetako baten biki batzuk iritsi dira jaiotzera. Esperimentua egiazkoa dela baieztatu baino lehen ere, zientzia-komunitateak arbuiatu egin du, arriskutsua eta etikoki onartezina delakoan.
 Laborategian hazitako garun-organoideek gureen antzeko seinaleak sortu dituzte

2018/11/19

Giza zelula ametatik abiatuta, ehunka garun-organoide sortu eta, hamar hilabetez hazi ondoren, elektroentzefalogramaren bidez frogatu dute giza garunek sortzen duten antzeko seinale elektrikoak sortzen dituztela. Badute berezitasun bat, hala ere: seinalearen eredua ez da erritmikoa, giza garun helduek sortzen dutenaren modukoa, baizik eta irregular

Lupulu-zaporeko garagardoa, lupulurik gabe

2018/03/20

Lupulurik gabe garagardoari lupulu-zaporea ematea lortu dute, garagardoa egiteko erabiltzen den legamia eraldatuta. Lupulu-zaporea ematen duten bi molekula sortzen ditu eraldatutako legamiak.

Lupulua garestia izateaz gain, garagardoari ematen dion zaporea kontrolatzea ez da erraza izaten. Izan ere, lupulu-loreek duten olio esentzialak ematen du za