Elhuyar zientziaren komunikazioa

Nanoteknologia

Metal oxido bidimentsionalak sortzea lortu dute

2017/10/26

Metal likidoak erabilita material bidimentsionalak sintetizatzea lortu dute Australiako RMIT Unibertsitateko ikertzaileek. Metal oxidoen geruza fin-finak sortu dituzte, atomo gutxiko lodierakoak. Material horiek supereroaleak direnez, osagai elektroniko nanometriko ahaltsuak garatzeko aukera emango dutela adierazi dute.

Duela hamarkada bat baino g

Konexio galduaren bila

2017/10/21

Bizkarrezur muinaren lesioak tratatzeko modu bat karbonozko nanohodiekin batera jartzea izan liteke. CIC-biomagune zentroan egindako ikerketa batek erakutsi du lesioak banatutako neuronek elkarrekin birkonektatzen direla nanohodien gainean daudenan, haiek inguru eroale egoki bat sortzen dutelako horretarako.
Zartadura gehiagorik ez 3D inpresio metalikoan

2017/09/20

Metalekin 3D inpresioa egiteak benetako iraultza ekarriko luke industrian, diseinu metalikorako aukerak ikaragarri handituko bailirateke. Praktikan, ordea, oso gutxi dira erabili daitezkeen aleazio metalikoak, materiala zartatzen joatea eragiten baitute 3D inpresioaren fusio- eta solidifikazio-dinamikek. Zientzialariek arazoa konpondu berri dute, m

Titinaren egitura eta bilakaera, iraganeko animalien tamainaren adierazle

2017/07/04

Titinaren egitura eta bilakaera, iraganeko animalien tamainaren adierazle
Ugaztunen eta tetrapodo guztien arbaso komunaren titina-zatiak berreraikita, CIC nanoGUNEko ikertzaile batzuek ikusi dute korrelazioa dagoela titinaren ezaugarrien eta animalien tamainaren artean. Ateratako ondorioak fosilekin eta datu bibliografikoekin alderatu dituzte, eta baieztatu dute emaitzak zuzenak direla. Nature Structural & Molecular Biology aldizkarian argitaratu dute ikerketa.
Aleazio baten superelastikotasuna frogatu dute dimentsio nanometrikoetan

2017/06/06

Material superelastikoak gai dira % 10 deformatu eta atzera jatorrizko itxura hartzeko. Ezaugarri hori ezaguna da eskala makroskopikoan; orain, kobre-aluminio-nikel aleazio bateko gailu oso txikiak ere ezaugarri hori izan dezaketela frogatu dute EHUko Materia Kondentsatuaren Fisika Saileko eta Fisika Aplikatua II Saileko ikertzaileek.

Ikerketa-tal