Elhuyar zientziaren komunikazioa

Matematika artikuluak

"Asko gozatzen dut gauzen logika ulertzen"

Ainhoa Iñiguez Goizueta Matematikaria

"Asko gozatzen dut gauzen logika ulertzen"

2017/10/05

Ainhoa Iñiguez Goizuetak onartzen du Matematikak ospe txarra duela: zaila, astuna, aspergarria… Beretzat, ordea, erraza eta entretenigarria izan da beti: “Eskolan aspertzen nintzenean, adibidez, eragiketak egiten hasten nintzen. Txikitatik gustatu izan zaizkit zenbakiak, eta asko gozatzen dut gauzen atzean dauden arrazoiak edo logika ulertzen. Uler

Sareen arteko komunikazioak bizkortzea: bide optimoa aurkitzen duten algoritmoak

2017/05/12

Telekomunikazio-sare modernoetan, hainbat motatako gailuek (ordenagailuak, telefonoak eta tabletak, esate baterako) datu-paketeak bidaltzen dizkiote elkarri; hori egiten dutenean, komunikatu egiten direla esaten dugu. Sare horien erabiltzaileek kalitatezko zerbitzua eskatzen dute (Youtube-ko bideo bat etenik gabe ikustea edo mezu elektronikoak ahal

"Ama izateko erabakia atzeratu egin behar izan nuen"

Elisabete Alberdi Zelaia Matematikaria

"Ama izateko erabakia atzeratu egin behar izan nuen"

2017/02/02

Elisabete Alberdi Zelaia ikertzailea da, baina, haren esanean, ez zen ohiko bidetik iritsi ikerketa-mundura. Matematika ikasi nahi zuela, berriz, txikitatik zuen argi. Betidanik moldatu da ondo zenbakiekin, eta, gaztetan, karrera aukeratzean, ez zuen zalantzarik egin, eta Matematika aukeratu zuen, zer ikasten zen garbi ez bazekien ere. Baina asmatu

Datu-baseak uztartzea, botiken arteko interakzioak detektatzeko tresna

2016/10/11

Datu-baseak uztartzea, botiken arteko interakzioak detektatzeko tresna

Botiken arteko interakzioak ospitaleratze askoren eragile izaten dira, baina, sarritan, aurreikusten zailak dira. Datu-baseak uztartzea horrelakoak detektatzeko tresna eraginkorra dela frogatu dute Columbia Unibertsitateko ikertzaileek

Zehazki, botiken albo-ondorioen, elektrokardiogramen eta laborategiko esperimentuen milioika datu uztartu dituzte

Mary Somerville, zientzia-dibulgazioaren dama

2016/09/01

Mary Somerville, zientzia-dibulgazioaren dama

Gurasoek ez zuten ulertzen alabak matematikarako hartu zuen grina hura. Eta kezkatuta zeuden hainbeste ordu ikasten pasatzeak ez ote zion osasun-arazorik ekarriko. Baina setatia zen Mary, eta bere kabuz ikasten jarraitu zuen, matematikan eta astronomian garaiko aditu handienetako bat bihurtu arte.

1780an jaio zen Eskozian Mary Fairfax. Ez zuen ia