Elhuyar zientziaren komunikazioa

Kimika bideoak

Aluminioa denontzat

2018/04/14

Planetan dagoen elementu metaliko ugariena da aluminioa. Dena den, harri-forman dago, eta erauzteak energia elektriko handia eskatzen du. Horregatik, aluminio metalikoa garai batean urrea baino preziatuagoa zen. Baina hori aldatu egin da. Gure bizimoduaren parte da; tresna askotan erabiltzen da. Eta industrian ere modan dago.

Sagardoa: sagarren sekretua

2018/02/17

Antzinatik dago Euskal Herrian sagardoa baserrietan ekoizteko ohitura, baina gaur egun, ofizio bihurtu da eta sektore profesionalek, urratsak eman dituzte kalitatezko sagardoa ekoizteko. Hala ere, urtero gauzak berdin egin arren, ez da beti emaitza berdina lortzen. Arrazoietako bat sagarren nahasketa da. Euskal Herriko Unibertsitatean tesi oso bat garatu dute, sagar-mota ...

Animazioa: Pozoia dosiaren arabera

2017/12/16

Gezurra badirudi ere, sagarrak pozoiak ditu bere osagaietan. Hazietan duen molekula batek zianuroa askatzen du, eta pulpan duen beste batek metanola, itsutasuna eragiten duena. Baina zenbat sagar jan behar dira pozoitzeko? Kiloak eta kiloak epe labur batean. Eta ez da elikagaietan adibide bakarra.

Atariko proba: Idoia Mugica, CFM-ko komunikazio-arduraduna

2017/12/02

Idoia Mugica kimikan doktorea da, eta Eureka! Zientzia Museoan lan egiten hasi zen komunikazio-arduradun gisa. Orain, Donostiako Materialen Fisikako Zentroan dabil han egiten duten ikerketa gizarteratzen.

Atariko Proba: Jon Mattin Matxain Beraza, kimikaria

2017/11/04

Txoni Matxain irakaslea eta ikertzailea da UPV/EHUko Kimika Fakultatean eta DIPCn. Politikan zientzialari gehiago behar direla dio, gauzak hobeto joan daitezen.