Elhuyar zientziaren komunikazioa

Fisika artikuluak

CAF-Elhuyar 2018: Zulo beltzen sinfonia

2018/05/16

Galaxia gehienek zulo beltz erraldoia dute erdigunean. Eta benetan dira erraldoi zulo beltz horiek, milioika izarren masa ezkutatzen baitute beren baitan, eta argiak ere ezin baitu haietatik alde egin. Baina zulo beltz erraldoi horiek badute galaxiotan eragin nabarmena, haien grabitazio-eremu handiek inguruko materia erakartzen baitute, eta galaxia

Korapilatze kuantikoa sortu dute fisikoki bananduta zeuden bi Bose-Einstein kondentsaturen artean

2018/04/26

Fisika kuantikoko esperimentu berritzaile baten berri eman du Science aldizkariak: bi atomo-hodei ultrahotzen arteko korapilatze kuantikoa lortu dute. Bose-Einstein kondentsatu deritze atomo-hodei horiei. Espazioan bananduta zeuden elkarrengandik, baina, kuantikoki korapilatuta mantentzea lortu dutenez, partikula-multzoek beren banakotasuna galdu e

Pedro Miguel Etxenike Europako Fisika Elkarteko ohorezko kide izendatu dute

2018/04/11

Pedro Miguel Etxenike Europako Fisika Elkarteko ohorezko kide izendatu dute

Pedro Miguel Etxenike Landiribar EHUko katedradun eta DIPC Donostia International Physics Center-eko zuzendaria Europako Fisika Elkarteko (EPS) ohorezko kide izendatu dute.

Aitormen hori 20 pertsonak baino ez dute mundu osoan; tartean daude Jocelyn Bell astrofisikaria, zazpi Nobel saridun, Ikerketa Nuklearretarako Europako Kontseiluko bi zuzendari

Erloju atomiko bat laborategitik atera dute

2018/02/12

Erloju atomiko eramangarri batekin, Alpetako puntu baten altuera neurtu ahal izan dute. Laborategitik kanpora erloju atomiko batekin egiten den lehen neurketa da; aurrerapauso garrantzitsua erloju horiek etorkizunean izan ditzaketen aplikazioetarako. Nature Physics aldizkarian eman dute lorpenaren berri.

Erloju atomikoek zehaztasun ikaragarriz neu

Nola lortzen dituzte paradisuko hegaztiek halako luma beltzak?

2018/01/10