Elhuyar zientziaren komunikazioa

Energia audioak

Eguzki-panelak hobetzeko fisika

2017/10/02

CICnanoGUNE zentroko Luis Huesok eta lankideek eguzki-panelen materialetan lan egin dute. Panelaren eraginkortasuna % 14 handitzen duen egitura bat sortu dute. Emaitzak Science aldizkarian argitaratu zituzten.

Fukushimako hondamendiaren 6. urteurrenean

2017/03/10

Martxoaren 11n beteko dira 6 urte Fukushimako Daichii zentral nuklearrean hondamendi nuklearra gertatu zela. Oraingo egoeraz aritu da Elhuyarreko Ana Galarraga, Euskadi Irratiaren Mezularia saioan. Besteak beste, zentraletik itsasora oraindik ur kutsatua isurtzen dela ohartarazi du.

Duela 5 urte Fukushima

2016/03/14

Martxoaren 11n bost urte bete dira Fukushimako istripua gertatu zenetik. Guk MAXI CASTRILLEJOrekin hitz egin dugu, hango itsasoa ikertzer duen BArtzelonako Unibertsiotate Autonomoko ozeanografo batekin. Berak kontatu digu askatutako isotopo erradioaktiboen aztarna nolakoa den eta non dagoen. Eta ozeanografoen ikuspuntua ekarri digu.

Hegazkinentzat bioerregaia

2015/06/15

Kerosenoa ordezka dezakeen erregai bat garatu dute ikertzaile batzuek. Horretarako, azukre-kanaberatik abiatu, eta prozesu kimiko zorrotz bat jarri dute martxan, estratosferan hegan egiteak eskatzen dituen baldintza zorrotzak betetzeko.

Ion Errea eta supereroaleen ametsa

2015/04/20

Albiste handi bat izan zen abenduan: tenperatura oso altuko supereroale bat aurkitu zuten fisikariek, azido sulfhidrikoa presiopean jarrita. Orain, DIPC zentroko ikertzaileek ulertu dute kasu horren fenomenoa. ION ERREAk horretaz hitz egin digu.