Elhuyar zientziaren komunikazioa

Bioteknologia audioak

Garagardoa lupulurik gabe

2018/04/04

Lupulurik gabe garagardoari lupulu-zaporea ematea lortu dute, garagardoa egiteko erabiltzen den legamia eraldatuta. Lupulu-zaporea ematen duten bi molekula sortzen ditu eraldatutako legamiak.

Bakterio erdisintetikoak proteinak sortzeko gai

2017/12/13

Kode genetikoa artifizialki hedatuta duten bakterio erdisintetikoak gai dira kode genetiko hori proteinak sortzeko erabiltzeko. Aminoazido ez-naturalak dituzten proteinak sortzen dituzte bakterio horiek. Hala, proteina berriak sortzeko bida bat izan daiteke.

Plastikoa jaten duten harrak

2017/05/10

Zoriari esker jakin dute abaraskak suntsitzen dituen har batek polietilenoa jaten duela.

Film bat, DNA bihurtuta

2017/03/23

DNA datuak gordetzeko aproposa dela frogatu dute, Lumière anaien film bat DNA bihurtuta. Horri buruz hitz egin du Elhuyarreko Ana Galarragak, Euskadi Irratiko Mezularia saioan.

Txerri/gizaki enbrioi kimera bat sortu dute

2017/02/03

Zientzialariek hamarkadak daramatzate zelula ametatik abiatuta laborategian ehun eta organoak lortu nahian, baina emaitzak ez dira nahi bezain onak. Horregatik beste bide bat hartzea erabaki dute: giza zelulak animalietan haztea. Horri buruz aritu da Elhuyarreko Ana Galarraga, Info7 irratiaren Talaiatik tartean.