Elhuyar zientziaren komunikazioa

Bioteknologia audioak

Bakterio erdisintetikoak proteinak sortzeko gai

2017/12/13

Kode genetikoa artifizialki hedatuta duten bakterio erdisintetikoak gai dira kode genetiko hori proteinak sortzeko erabiltzeko. Aminoazido ez-naturalak dituzten proteinak sortzen dituzte bakterio horiek. Hala, proteina berriak sortzeko bida bat izan daiteke.

Plastikoa jaten duten harrak

2017/05/10

Zoriari esker jakin dute abaraskak suntsitzen dituen har batek polietilenoa jaten duela.

Film bat, DNA bihurtuta

2017/03/23

DNA datuak gordetzeko aproposa dela frogatu dute, Lumière anaien film bat DNA bihurtuta. Horri buruz hitz egin du Elhuyarreko Ana Galarragak, Euskadi Irratiko Mezularia saioan.

Txerri/gizaki enbrioi kimera bat sortu dute

2017/02/03

Zientzialariek hamarkadak daramatzate zelula ametatik abiatuta laborategian ehun eta organoak lortu nahian, baina emaitzak ez dira nahi bezain onak. Horregatik beste bide bat hartzea erabaki dute: giza zelulak animalietan haztea. Horri buruz aritu da Elhuyarreko Ana Galarraga, Info7 irratiaren Talaiatik tartean.

Mikroorganismo kaltegarriak onuragarri nekazaritzan

2016/12/22

Landareentzat kaltegarriak diren onddo eta bakterio askok landareen hazkuntza sustatzen duten konposatuak igortzen dituzte, Nafarroako Agrobioteknologia Institutuko ikertzaileek frogatu dutenez. Nekazaritzan landareen errendimendua hobetzeko balio dezake aurkikuntzak, ohiko tratamendu kimikoen alternatiba gisa.