Elhuyar zientziaren komunikazioa

Biologia artikuluak

Immunitate-sistema zahartzea, adinarekin minbizi gehiago izatearen arrazoia

2018/02/06

Adinarekin nabarmen handitzen da minbizia izateko arriskua, eta hori mutazioak pilatzearen ondorioz gertatzen dela uste bazen ere, arrazoi nagusia beste bat izan liteke: immunitate-sistemaren zahartzea. Ondorio horretara iritsi dira PNAS aldizkarian argitaratu duten lan batean.

Ikertzaileek bi milioi minbizi-kasu aztertu dituzte (18-70 adin-tartek

Ba al dugu immunitate-sistema hackeatzerik?

2017/12/01

Ba al dugu immunitate-sistema hackeatzerik?
Immunitate-sistemak organismo arrotzen erasoetatik babesten gaitu, baina, desorekatuz gero, gure etsai ere bihur daiteke, eta gaixotasunak eragin; minbizia, esaterako. Azken hamarkadan, immunitate-sistemak erabiltzen duen komunikabide bat aurkitu dute zientzialariek, zelulaz kanpoko besikulen bidez egiten dena; eta lanean dihardute komunikazio-mekanismo horren funtzionamendua ulertu eta zuzentzeko, eta, hala, immunitate-desoreka eta gaixotasunak garatzea saihestu ahal izateko.
Tinto ibaia, beste mundu bat

2017/12/01

Tinto ibaiak eta haren inguruak beste mundu bat dirudite. Ezohikoak dira hango koloreak eta paisaiak, berezia du geologia, eta muturrekoak kondizioak. Marteren antzeko mundutzat daukate NASAk eta ESAk, eta Marterako diseinatutako tresnak probatzen dituzte han; besteak beste, bizia detektatzekoak. Izan ere, bizidunez betetako mundu bat da Tinto, bizidunek egindako mundu bat.

Bakterio erdisintetikoak gai dira proteina ez-naturalak sortzeko

2017/11/29

Bakterio erdisintetikoak gai dira proteina ez-naturalak sortzeko

Kode genetikoa artifizialki hedatuta duten bakterio erdisintetikoak gai dira kode genetiko hori proteinak sortzeko erabiltzeko. Aminoazido ez-naturalak dituzten proteinak sortzen dituzte bakterio horiek. Hala, proteina berriak sortzeko bida bat izan daiteke. Nature aldizkarian eman dute lorpen horren berri.

2014an The Scripps Ikerketa Institutuko

Walabiaren esneak karenaren funtzioa duela frogatu dute

2017/09/13

Taxonomistek bereizita sailkatu ohi dituzte ugaztun karendunak (edo plazentarioak) eta martsupialioak. Izan ere, kanguruen, walabien eta beste martsupialioen fetua ez da garatzen amaren umetokiaren barruan. Orain, ordea, ikusi dute bereizketa hori agian zorrotzegia dela.

Hain zuzen, Standford Unibertsitatean egindako ikerketa batean, Macropus euge