Elhuyar zientziaren komunikazioa

Astronomia bideoak

Galileoren ordua

2018/03/10

Satelite bidezko kokapena eguneroko bizimoduaren parte bihurtu da. Telefonoetan, autoetan, hegazkinetan, trenetan, barkuetan eta beste ehunka aplikaziotan erabiltzen dugu.
Estatubatuarren GPS eta Errusiarren GLONNAS sistemei GALILEO sistema europarra gehitu zaie orain. Urtebete luze darama proba-fasean eta aurten izango da guztiz operatiboa.

Gora sateliteak

2018/03/10

Satelite artifizialak Lurretik gertu daude, batzuk uste duguna baino gehiago. ISS estazioa eta komunikazio-sateliteak 400 kilometrora daude, adibidez. Eta horrek eragiten du haien abiaduran. Teoria sinplea da; zenbat eta gertuago egon, orduan eta azkarrago mugitzen dira espaziotik, lurrazalarekiko. 36.000 metrora daudenak, beti lurrazalaren puntu beraren gainean daude, geoestazionarioak dira. Adibide ...

Arabako mendialdetik unibertsoari so

2018/03/10

Bizitzaren erdia izarrei begira pasatzen dutelako “La otra mitad” izena jarri zion lagun talde honek bere elkarte-astronomikoari. Duela urtebete behatoki finkoa estreinatu zuten Arabako mendialdean, Izkiko Parke Naturalaren interpretazio zentroan, hain zuzen. Teleskopio handien laguntzaz unibertsoa esploratzen dute gaueko iluntasunean.

Lurraren ilargiak

2017/01/28

1986an, astronomoek harri koskor bat topatu zuten Lurraren orbitatik gertu, Cruithne, eta zalantza sortu zen. Zenbat ilargi ditu Lurrak?

Rosetta kometa-ehizara

2014/01/18

ESAren Rosetta zunda bere helburura bidean doa. Churyumov-Gerasimenko kometara iritsi, eta moduluetako batek han lur hartuko du.