Elhuyar zientziaren komunikazioa

Astronautika artikuluak

Eman diote azken agurra Cassini zundari

2017/09/15

Lurretik abiatu zela 20 urte igaro direnean, 13 urtez Saturno eta haren ilargiak eta eraztunak behatu ondoren, eta erregaia agortzeko zorian zuela, bere burua planetaren aurka botata suntsitu da Cassini zunda.

Gehienetan, erregaia agortutakoan bidaiatzen jarrai dezaten uzten diete zundei; oraingo honetan, ordea, horrela amaitzea erabaki dute, ez d

Zazpi planeta topatu dituzte, izar gorri nano baten inguruan

2017/02/23

Hamar teleskopio erabilita, eta nazioarteko lantalde handi baten elkarlanaren ondorioz,  Lurraren antza duten zazpi planeta topatu dituzte, 40 argi-urtera dagoen nano gorri hotz baten inguruan. Nature aldizkarian argitaratu dute ikerketa, eta prentsaurreko baten bidez gizarteratu du NASAk.

Schiaparelli modulua osorik ote dagoen ez dakiten arren, ESAkoek arrakastatsutzat jo dute ExoMars misioa

2016/10/20

Atzo egun garrantzitsua zen ExoMars misioarentzat. Misio horrek bi zati zituen: batetik, TGO satelitea Marteren orbitan kokatu behar zen, eta, bestetik, Schiaparelli moduluak "lur" hartu behar zuen Marten.

Maniobra konplexuak ziren biak, bereziki Schiaparellirena, abiadura oso handian hasiko baitzuen Marteren azalerako bidaia, eta gako zen abiadur

Schiaparelli modulua, Marten “lurreratzeko” prest

2016/10/18

Duela bi egun askatu zen Schiaparelli modulua TGO satelitetik, eta, ondo bidean, bihar jarriko da Marteren azalean, hemen 16:48ak direnean. ExoMars egitasmoaren une garrantzitsuenetako bat izango da. Haren helburua: Marteren ingurunea aztertzea eta 2020rako prestatzen ari diren misioetarako teknologia probatzea.

Europako (ESA) eta Errusiako (Rosco

67 P kometaren azalean da Rosetta zunda

2016/09/30

67 P kometaren azalean da Rosetta zunda

ESAren operazio-zentrotik baieztatu dutenez, Rosetta zunda aurreikusi bezala jarri da kometaren azalean. Une horretan, Lurrera seinaleak bidaltzeari utzi dio. Hemendik aurrera, kometaren magalean jarraituko du bidaiatzen, Philae moduluarekin batera.

Jaisteko operazioan, gas-kromatografoak, kamerak eta beste tresna batzuk funtzionatzen eta datuak b