Elhuyar zientziaren komunikazioa

Astrofisika bideoak

Unibertso jaioberriari begira

2017/01/28

Fisikariek hainbat teoria garatu dituzte unibertsoaren sorrera, bilakaera eta gaur egungo egoera ulertzeko. Sateliteak ez ezik, laborategiak ere ezinbestekoak dira teoriak frogatzeko, eta argia eta grabitazio uhinak Unibertsoan atzera egiteko bitartekoak.

Unibertsoaren koloreak agerian

2015/10/31

UPV/EHUko Zientzia PLanetarioak Sailean espazioko irudiak eraikitzen dituzte teleskopioek hartutako datuen bitartez.

Marteko hodeia

2015/02/28

EHUko Planeten taldeko ikertzaileek Nature aldizkarian argitaratu dituzte Marteko hodeiari buruzko lehen hipotesiak.

Izotza espaziotik

2014/05/17

Lurreko izotz-geruzen egoera nolakoa den jakitea da NASAren Ice Bridge proiektuaren helburua. Une honetan udaberriko kanpaina egiten ari da, Groenlandian.

Gaia: Esne Bidearen kartografoa

2014/03/22

Zerura begiratuta ez dugu ESAren harribitxia ikusiko, ez begi hutsez behintzat. Baina hor dago, urregorrizkoa dirudien aterki handia, Lurretik 1.500.000 kilometrora, Esne Bideko izar eta bestelako astroen katalogoa egingo duen begi erraldoia.