Basque Research webguneak 10 urte

2012/06/07 Elhuyar Zientzia Iturria: Elhuyar aldizkaria

basque-research-webguneak-10-urte

Elhuyar Fundazioaren Basque Research webguneak hamar urte bete ditu Euskal Herrian egiten den ikerketaren, garapenaren eta berrikuntzaren erakusleiho izaten. Hamar urte hauetan, 8.000 albiste eta ekitaldi bildu eta zabaldu ditu; ez bakarrik Euskal Herrian, baita mundu zabalean ere. Eta urteurrena ospatzeko, argitaratutako albiste irakurrienen zerrenda osatu du Basque Research-ek.

Urre-, zilar- eta kobre-atomoen magnetismoari buruzko albiste bat da webguneko albiste irakurrienen zerrendaburu. EHUko zenbait ikertzailek nazioarteko talde batekin elkarlanean egindako lan horrek galdera berriak planteatzen ditu magnetismoari lotutako mekanismo fisikoen inguruan, eta ate berriak irekitzen dizkie zenbait gaixotasunen tratamendurako aplikazio interesgarriei. Bigarren irakurriena, Lizarrako BSH enpresak Siemens etxearekin batera garatutako Dressman plantxatzeko robotaren inguruko albistea da. Alkandorak plantxatu eta lehortzeko robot bat da hori. Eta horren ondoren bisita gehien jaso dituena, antzinako DNAren azterketak baliatuz Arabako Aldaieta nekropoliko populazioaren inguruko EHUko beste lan bat izan da.

Hau da hamar urte hauetako hamar albiste irakurrienen zerrenda:

1         Magnetikoak bihurtu dituzte urre-, zilar- eta kobre-atomoak  (38.962 bisita)

2         Dressman, plantxatzeko robota  (18.824 bisita)

3         Antzinako DNA: Aldaietako historia biologikoa berregiten  (16.737 bisita)