2021eko albiste zientifiko-teknologiko esanguratsuenen zerrenda

2021/12/17 Galarraga Aiestaran, Ana - Elhuyar Zientzia Iturria: Elhuyar aldizkaria

2021eko-albiste-zientifiko-teknologiko-esanguratsu
Arg. Artxibokoa

Urte-amaieran, ohikoa izaten da atzera begira jarri eta nabarmendutako gertakariak biltzea, eta zientzia-aldizkariek ere halaxe egiten dute. Zerrenda zabalduenetako bat Science aldizkariarena izaten da, eta, hain justu, aurtengo zerrendaren lehen lekuan jarri duten aurrerapenaren berria iaz eman zuen Elhuyar aldizkariak, abenduaren batarekin, izenburu honekin: Adimen artifizialak biologiaren erronkarik handienetako bat argitzeko mugarria jarri du. Izan ere, proteinen egitura aurreikusteko gaitasuna oso aurrerapaso handia da, eta oso erabilgarria. Horregatik aukeratu du Science-k albiste hori bere zerrendaren lehen lekurako.

Science-k nabarmendutako beste aurrerapenen artean hauek daude: COVID-19ari aurre egiteko antibiralak; muoien neurketa berriak; lurzorutik giza DNA zaharra berreskuratzea; CRISPR edizio genetikoko teknika in vivo aplikatzea; gizakien garapen enbrionarioaren ezagutzan sakontzea; droga psikodelikoak erabiltzea trauma osteko estresaren nahasmendua tratatzeko; antigorputz monoklonalak garatzea gaixotasun infekziosoen kontra; eta fusio-energian emandako aurrerapausoak.

Elhuyar aldizkariaren zerrenda